Πίνακας περιεχομένων παρόντος τεύχους

 

 

Μια δεύτερη ματιά
Mati-2o

 


Συχνά διαβάζουμε βιαστικά και μερικές φορές προσπερνούμε χωρίς την δέουσα προσοχή σημεία που κανονικά θα έπρεπε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον και ν’ απασχολήσουν τη σκέψη μας. Από την άλλη μεριά μια “δεύτερη ματιά” είναι συχνά απαραίτητη για να ξεφύγουμε από προκαταλήψεις για κάποιο θέμα, που ενστικτωδώς μας ωθούν ν’ “αρνηθούμε” ν’ ακούσουμε μια αντίθετη άποψη. Αλλά και οι συγγραφείς αισθάνονται κάποτε την ανάγκη να προσθέσουν “μια επιπλέον πινελιά” στο δημοσιευμένο κείμενό τους. Τούτη η σελίδα –που ελπίζουμε να παρουσιάζεται τακτικά στον «ΤΥΧΙΚΟ»– σκοπεύει να καλύψει τέτοιες ανάγκες. Αν οι αγαπητοί αναγνώστες έχουν κάτι να πουν ή να προσθέσουν σχετικά με τα δημοσιεύματά μας, καλούνται να αξιοποιήσουν την ευκαιρία.



Σε μεγάλο πρόβλημα έχει αναχθεί η αγαμία του κλήρου στις εκκλησίες που την επιβάλλουν στα μέλη της (κλήρος, οργανώσεις κ.λπ.), επειδή συχνότατα επιφέρει την εκδήλωση διαστροφών όπως η παιδεραστία, η μοιχεία και η ομοφυλοφιλία.

Με αφορμή την έκδοση από τον πάπα Βενέδικτο, ειδικής εγκυκλίου για τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, η εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος» (23-12-05) καταγγέλλει πολλά και σημαντικά, τα οποία μεταξύ άλλων ομολογούν την ύπαρξη προβλήματος και στην Ελλαδική Εκκλησία, το οποίο ο Αρχιεπίσκοπος καλύπτει. Ιδού ένα απόσπασμα:


(...) Υπό την παρούσαν ηγετικήν δομήν της, η Διοικούσα Εκκλησία δεν είναι δυνατόν να [εκδώσει εγκύκλιο απαγορεύουσα τη χειροτονία ομοφυλοφίλων] διότι μίαν φοράν ωμίλησε πέρυσι περί των κιναίδων και τόση ήτο η σύγχυσίς της, ώστε τα «έχασε» και κατέληξεν εις το να ευλογήση την ομοφυλοφιλία! «Βράζει» εξάλλου, ο αρχιεπισκοπικός περίγυρος από υποκείμενα έχοντα το «κουσούρι»! (...)

Την 28.1.05 ο «Ο.Τ.» εδημοσίευσε βαρυσήμαντον άρθρον του Καθηγητού κ. Ιωάννου Κορναράκη, εις το οποίον ανεφέροντο και αυτά τα εύστοχα: «Η μέχρι σήμερα αρχιεπισκοπική θητεία του κ. Χριστοδούλου έχει ήδη εμπεδώσει στον κοινωνικό χώρο μια θλιβερή πραγματικότητα: τη βεβαιότητα ότι προστατεύει και στηρίζει συνεχώς, με τη σιωπή του, την ομοφυλοφιλία στον εκκλησιαστικό χώρο. Επανειλημμένες προκλήσεις και προτροπές του δημοσιογραφικού κόσμου (και όχι μόνον) για κάθαρση της Εκκλησίας, από σπιλωμένους λειτουργούς της, πέφτουν συνεχώς στο κενό. «Αργεί (σήμερα) ο νόμος και το Ευαγγέλιο», γιατί έχει μπει λουκέτο στα εκκλησιαστικά δικαστήρια! Οι γνωστές υποθέσεις φτάνουν σπανίως εκεί, αλλά και αν φτάσουν, δεν εκδικάζονται! Η εκκλησιαστική δικαιοσύνη σιωπά, γιατί σιωπά ο Μακ. κ. Χριστόδουλος! (...)

Ιστορία όντως θλιβερή, αν σκεφθεί κανείς την εξαπάτηση του πληρώματος της Εκκλησίας με ένα ενθρονιστήριο λόγο εντυπωσιακό και φέρελπι για το μέλλον της Εκκλησίας. Ιδού όμως το μέλλον αυτό! «Η Εκκλησία είναι διεφθαρμένη», διακηρύσσεται στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο!».

Πράγματι, τα «άδηλα και τα κρύφια» απεκαλύφθησαν, ολίγον κατ' ολίγον και ο Αρχιεπίσκοπος ηναγκάσθη, την ανάγκην φιλοτιμίαν ποιούμενος, να ομολογήση ενώπιον της Ιεράς Συνόδου ότι «επίορκοι» Μητροπολίται κατελήφθησαν από «φιληδονία», διό και μετέτρεψαν τας Μητροπόλεις των εις «θερμοκήπια αθλιοτήτων»... Τώρα τηρεί σιωπήν ο Μακ. κ. Χριστόδουλος. (...)

 

 

Επίσης, μνημονεύοντας παλαιότερη δήλωση του Αρχιεπισκόπου, ότι: «Εμείς δεν είμαστε Γερμανοί, Γάλλοι, Άγγλοι. Εμείς είμαστε άντρες, ανδροπρεπείς Έλληνες, και μιλάμε αντρίκια»!, ο «Ο.Τ.» αναρωτιέται: «Τι υποκρύπτει, αλήθεια, η επιμονή του Αρχιεπισκόπου να προβάλλη την ανδροπρεπή συμπεριφοράν μας, διαστέλλων μάλιστα ταύτην από τους προφανώς θηλυπρεπείς Γερμανούς, Γάλλους και Άγγλους; Ο λαός έχει τας εκδοχάς του, και διά τούτο εκάγχασε πικρώς με την ανωτέρω αρχιεπισκοπικήν δήλωσιν. Αν θελήσουν ο Αρχιεπίσκοπος καί οι Συνοδικοί να ακούσουν τα εν προκειμένω σχόλια της κοινής γνώμης, θα ανατριχιάσουν!»

Κατά τα λοιπά η “αυτοκάθαρση” της Ελλαδικής Εκκλησίας έχει δήθεν τελειώσει... (Βλέπε επίσης)... |

 

Το Nοέμβριο του 2004 ο Aρχιεπίσκοπος χαρακτήριζε από άμβωνος την ομοφυλοφιλία “κουσούρι” και τους ομοφυλόφιλους “αμαρτωλούς”, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Σκεφτείτε πού έχουμε φτάσει, σε ποιο κατάντημα έχει φτάσει η ανθρωπότητα, η οποία την αμαρτία, που είναι διακεκηρυγμένη, βοώσα και κράζουσα θέλει να την καλύψει, να μη λέμε, να μη μιλάμε, γιατί ενοχλούνται αυτοί που έχουν το κουσούρι. Γιατί θέλουν όλοι οι άλλοι να το παραδεχθούν ως μια φυσιολογική κατάσταση».

Σύμφωνα όμως με κείμενο που με τον παραπάνω τίτλο δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα www.e-go.gr, την παραμονή των Χριστουγέννων, ο Αρχιεπίσκοπος και οι υπηρεσίες του κρίνονται για ασυνέπεια και διγλωσσία. Μεταφέρουμε τα κυριότερα αποσπάσματα:

Την ώρα που ο Aρχιεπίσκοπος Xριστόδουλος χαρακτήριζε την ομοφυλοφιλία «κουσούρι», κατακρίνοντας με σφοδρότητα τον γάμο μεταξύ ατόμων ιδίου φύλου, η Iερά Σύνοδος επιχειρούσε να νομιμοποιήσει τα κρούσματα ομοφυλοφιλίας στις τάξεις των μητροπολιτών. Πρόσφατα, το νομικό τμήμα της Iεράς Συνόδου υπέβαλε αίτηση στην Aρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, προκειμένου να μη θεωρείται η ομοφυλοφιλία εμπόδιο στην άσκηση του δημόσιου λειτουργήματος των μητροπολιτών.

Όμως, κατά πάσα πιθανότητα, οι επίσκοποι με τις ιδιαίτερες προτιμήσεις θα περιμένουν για πολύ ακόμα, έως ότου «εγκριθούν» και τυπικά τα κρούσματα ομοφυλοφιλίας που ενδημούν στους κόλπους της Eκκλησίας...

Στις 12 Aπριλίου 2005 η Aρχή εξέδωσε την υπ’ αριθμόν 25 απόφασή της, «περί του δημοσιεύειν τα σκάνδαλα των κληρικών». (...) Στην απόφαση αναφερόταν ρητά ότι «η δημόσια γνώμη δικαιούται να γνωρίζει αν ένας μητροπολίτης που προβάλλει εαυτόν ως στερούμενο προσωπικής ζωής και ως παράδειγμα αρετής, αγνότητας, αγαμίας, πενίας κ.λπ. και ζητεί από το ποίμνιό του να μιμηθεί το παράδειγμά του, διάγει πράγματι βίο άκρως αντίθετο και σκανδαλώδη».

Λίγους μήνες ύστερα από τη γνωμάτευση της ανεξάρτητης αρχής, για το αν είναι ή όχι οι κληρικοί και οι επίσκοποι δημόσια πρόσωπα, το νομικό τμήμα της Iεράς Συνόδου, στις 2/6/2005, απέστειλε αίτηση με την οποία ζητούσε να μη συμπλέκεται η ομοφυλοφιλική συμπεριφορά ενός μητροπολίτη με την άσκηση του δημοσίου λειτουργήματός του. Aντιγράφουμε αποσπάσματα από την «αίτηση θεραπείας περί ανακλήσεως της Iεράς Συνόδου»:

«Eιδικώς ως προς τα προσωπικά δεδομένα του μητροπολίτου (τάδε), τα οποία έτυχον επεξεργασίας υπό του ως άνω τηλεοπτικού σταθμού εν ουδεμία περιπτώσει δύνανται να θεωρηθούν ότι συνδέονται με την άσκηση δημόσιου λειτουργήματος, διότι πρόκειται περί δεδομένων αναφερόμενων εις αυστηρώς προσωπικήν (ομοφυλοφιλικήν) συμπεριφοράν, παντελώς άσχετον προς την άσκηση δημοσίου λειτουργήματος».

«Συνεπώς και αν εισέτι γίνει δεκτόν ότι ο μητροπολίτης είναι δημόσιον πρόσωπον, αυτό ακριβώς το οποίο εμείς αρνούμαστε[,] και πάλι η επεξεργασία των συγκεκριμένων προσωπικών δεδομένων (ότι δηλαδή είναι ομοφυλόφιλος) είναι μη νόμιμος, διότι τα δεδομένα αυτά (ομοφυλοφιλική συμπεριφορά) δεν συνδέονται με την άσκηση δημοσίου λειτουργήματος».

Η νομοθεσία προβλέπει πως αν κάποιος είναι δημόσιο πρόσωπο, τότε είναι θεμιτή η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων του. Γι’ αυτό το νομικό τμήμα της Iεράς Συνόδου «έχτισε» στην επιχειρηματολογία ότι οι μητροπολίτες δεν είναι δημόσια πρόσωπα. Για να αποφύγει τη μετάδοση προσωπικών τους δεδομένων.

Η πράξη αυτή, όπως εύστοχα παρατηρεί ο εκκλησιαστικός δημοσιογράφος κ. Δ. Μακρής στην εφημερίδα «Στύλος Ορθοδοξίας» (29-12-05), «πέραν του ότι είναι θεολογικά αστήρικτη και επιεικώς δύναται να χαρακτηρισθεί απαράδεκτη ουσιαστικά, επαναφέρει στην Μητρόπολη Αττικής τον Μητροπολίτη Παντελεήμονα Μπεζενίτη και ανατρέπει διά της πλαγίας την απόφαση της Ιεράς Συνόδου τον Φεβρουάριο του 2005. Διότι είναι προφανές ότι με την γνωμάτευση αυτή αποδυναμώνονται οι λόγοι αποπομπής του, αφού διαχωρίζεται ως παντελώς άσχετη η «αυστηρώς προσωπική (ομοφυλοφιλική) συμπεριφορά προς την άσκηση δημοσίου λειτουργήματος»!!!

Μόλις ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος, πληροφορήθηκε την ύπαρξη του παραπάνω εγγράφου της Αρχιεπισκοπής, έστειλε επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο και ζήτησε να ανακληθεί το συγκεκριμένο έγγραφο και να εκδοθεί έκτακτο διάγγελμα που θα καταδικάζει την ομοφυλοφιλία δεδομένου ότι, όπως ορθά υποστήριξε, «ο βίος των Μητροπολιτών και εν γένει των κληρικών οφείλει να είναι διάφανος». Ακόμη ζήτησε η Ιερά Σύνοδος να εκφράσει «τη λύπη της δια τη σημειωθείσα βλάβη εις τας συνειδήσεις των πιστών» και τέλος να απομακρυνθούν από τις Συνοδικές Υπηρεσίες όσοι με οποιονδήποτε τρόπο αναμείχθηκαν στη σύνταξή του.

Ποια θα είναι η ανταπόκριση του Αρχιεπισκόπου; Είδομεν... |


------------------------------------
http://new.e-go.gr/news/articles.asp?catid=4326&subid=2&pubid=22098
www.ethnos.gr/article.asp?catid=5348&subid=2&pubid=22098
www.rnn.gr/greek/index.php?option=com_content&task=view&id=359&Itemid=45 www.orthodoxia.gr/show.cfm?id=826&obcatid=1


Τα παραπάνω με κανένα τρόπο δεν απαλλάσσουν άλλα δόγματα, κάποια από τα οποία χαρακτηρίζονται από την ίδια ασυνέπεια αφού, στο εξωτερικό τουλάχιστον –και συνήθως ό,τι συμβαίνει εκεί έρχεται και εδώ μετά από μικρό διάστημα–, όπως π.χ. οι Διαμαρτυρόμενοι έχουν ταχθεί είτε ευθέως (όπως η Λουθηρανική Εκκλησία της Σουηδίας) είτε σιωπηρώς υπέρ της αποδοχής ή έστω ανοχής της ανώμαλης αυτής κατάστασης και στην ηγεσία και στο ποίμνιό τους.

Ως ενδιαφέρουσα εξαίρεση αναφέρεται η Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία, που πρόσφατα έκδωσε το βιβλίο «Ομοφυλοφιλία, αρχαία και σύγχρονη – Και η σύγχρονη εκκλησία» του Έλληνα καθηγητή της Καινής Διαθήκης στο Παν/μιο της Ουψάλας, κ. Χρυσ. Καραγκούνη, [μετάφραση Χ. Νταγκουνάκη], όπου εξετάζεται το ζήτημα από ιστορική, βιβλική και κοινωνική άποψη, και εκφράζονται ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

         

Η ίδια Εκκλησία είχε συστήσει και παλαιότερα ειδική επιτροπή ιατρών που εξέτασαν το πρόβλημα. |

 

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΤΕΥΧΟΥΣ