ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΙΑ... (1)
Ο Αρχιεπίσκοπος μεταξύ πολιτικών εκστασιάζεται κατά την υποδοχή των ποδοσφαιριστών
Αλλη μια φορά έκανε το θαύμα του ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος, δίνοντας με τη συμπεριφορά του αφορμή στα ΜΜΕ να λοιδορήσουν και το πρόσωπό του και, κατ’ επέκταση, την Εκκλησία. Κάθε λογικός άνθρωπος δικαιούται να ρωτήσει τι γύρευε ο άνθρωπος ανάμεσα στο πλήθος που αποθέωνε τους ποδοσφαιριστές της Εθνικής στο Παναθηναϊκό Στάδιο; Επιπλέον όμως δικαιούται να ρωτήσει ποια ήταν η σημασία και η σκοπιμότητα όλων εκείνων των “λόγων” που τους απηύθυνε, ανακατεύοντας εθνικισμό, Ορθοδοξία, πατριδοκαπηλία και θρησκειοκαπηλεία;
Δεν είμαστε οι κατάλληλοι για να εκτιμήσουμε τις επιδόσεις των επαγγελματιών του ποδοσφαίρου, συγκρίνοντας ωστόσο τη διακριτική στάση του Προέδρου της Δημοκρατίας με τη θλιβερή παρουσία και τα φληναφήματα του Αρχιεπισκόπου, μόνο μια λαϊκή παροιμία έρχεται στο νου: «Όπου γάμος και χαρά η Βασίλω πρώτη». Αυτό όμως δεν τιμά ούτε το πρόσωπο ούτε το θεσμό που εκπροσωπεί. |.
ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΙΑ... (2)
Δεν ήταν όμως μόνο η παρουσία του στο Στάδιο που προκάλεσε τα επικριτικά σχόλια για την επιλογή του να απονείμει το "Χρυσό Σταυρό της Αρχιεπισκοπής Αθηνών" στους παίκτες της εθνικής ομάδας επειδή νίκησαν στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα... Ήταν και η προσπάθειά του να καπηλευθεί θρησκευτικά τις επαγγελματικές επιτυχίες των ποδοσφαιριστών για να κάνει δημόσιες σχέσεις της κρατικής υπηρεσίας που εκπροσωπεί. Έτσι είπε:
«Μη ξεχνάτε άλλωστε ότι προβάλλετε μια Ελλάδα πλούσια, με ιστορία και παράδοση. Μια ορθόδοξη χώρα που για πρώτη φορά παίρνει την πρώτη θέση μέσα στην Ευρώπη. Σας σφίγγουμε το χέρι και σας ευλογώ εξ ονόματος της Εκκλησίας της Ελλάδος με πολλή αγάπη, με πολλή συγκίνηση με όλη μου την καρδιά.»
Ξέχασε όμως ο κ. Χριστόδουλος, ή τεχνηέντως απεσιώπησε, εκείνο πως όλος ο κόσμος γνωρίζει, ότι δηλαδή ο Γερμανός προπονητής κ. Ρεχάγκελ, στον οποίο όλοι αποδίδουν τη νίκη –εξ ου και ο αγώνας για να παραμείνει στην Ελλάδα– ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ. Μπορεί να είναι Καθολικός ή Διαμαρτυρόμενος, όπως οι περισσότεροι Γερμανοί. Σίγουρα όμως δεν είναι Ορθόδοξος. Εκτός κι αν ο κ. Χριστόδουλος αποφάσισε να τον κάνει ΕΠΙΤΙΜΟ “Ορθοδοξο”, όπως η Δήμαρχος τον έκανε επίτιμο δημότη Αθηνών...
Σημειώνεται ότι ο κ. Ρεχάγκελ ασπάστηκε το χέρι της Δημάρχου Αθηναίων, όχι όμως και του κ. Χριστόδουλου. Αυτό το έκανε ανελλιπώς ο λιπαρός διάκονος της αρχιεπισκοπικής συνοδείας κάθε φορά που έδινε στον Αρχιεπίσκοπο ένα παράσημο...
Ο κ. Ρεχάγκελ με τον σταυρό της Αρχιεπισκοπής, ασπάζεται το χέρι της Δημάρχου Αθηναίων.
Αλλά ούτε και είναι αλήθεια ότι η ορθόδοξη χώρα μας «για πρώτη φορά παίρνει την πρώτη θέση μέσα την Ευρώπη». Ξέχασε ο κ. Χριστόδουλος πως έχουμε και άλλα πρωτεία, όπως π.χ. στις εκτρώσεις, στο κάπνισμα, στα ατυχήματα, στη διαφθορά κ.λπ.
Με την πολυλογία του, λοιπόν, ο κ. Χριστόδουλος προσβάλλει και τον εαυτό του και την Ορθοδοξία, που ως τώρα δεν ήταν ικανή να εξασφαλίσει τη νίκη σε μια "Ορθόδοξη χώρα", αλλά και τον Θεό, που με τη συμπεριφορά τους κάποιοι ιεράρχες κατεβάζουν στο επίπεδο του πεζοδρομίου, όταν ζητούν από Αυτόν να συντελέσει για τη νίκη της δικής τους ομάδας. Και τι πρέπει να κάνει ο Μεγαλοδύναμος, αν το ίδιο κάνουν και οι ιεράρχες της Πορτογαλίας και όλων των υπόλοιπων χωρών;
Αιδώς, Μακαριότατε! Καλύτερη υπηρεσία θα προσφέρατε αν περιοριζόσασταν μόνο στα κύρια καθήκοντά σας. Εκτός κι αν θέλετε να καταντήσετε την Εκκλησία ως μια ακόμη "παράγκα" του ποδοσφαίρου... |
ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΙΑ... (3)
Εγινε και κάτι άλλο, που όμως πέρασε σχεδόν απαρατήρητο. Όπως μας πληροφόρησαν αγαπητοί αναγνώστες, σε πρωινή εκπομπή της ΕΤ1 αμέσως μετα τη νίκη της Ελλάδας επί της Τσεχίας, απαντώντας στον αέρα σε ερώτηση του δημοσιογράφου κ. Αντ. Πανούτσου, «Πες μας τι θέλεις τώρα από την Ελλάδα; Θέλεις την Ελληνική υπηκοότητα;» ο Όττο Ρεχάγκελ απάντησε: «ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ».
Εκείνο που δεν είπε, ως όφειλε, ο κ. Χριστόδουλος, το έκανε ο ετερόδοξος κ. Ρεχάγκελ ... |
ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΠΟΙΜΕΝΑ...
Υστερα από τα παραπάνω θλιβερά, μόνο ως αθώο λάθος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η δήλωση του αρχηγού της Εθνικής κ. Θ. Ζαγοράκη, σύμφωνα με τον οποίο «Η ελληνική ψυχή ήταν και θα είναι πάντα το καλύτερο αγαθό που μπορεί να δώσει ο Θεός». Κανείς δε θα κρίνει τον κ. Ζαγοράκη που είναι υπερήφανος για την καταγωγή του. Κάποιος όμως έπρεπε να του είχε πει ότι ΟΛΕΣ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ ΚΑΙ ΙΣΕΣ, επειδή ο Θεός δίνει «εις πάντας ζωήν και πνοήν και τα πάντα· και έκαμεν εξ ενός αίματος παν έθνος ανθρώπων» (Πράξ. 17/ιζ/25-26) και ότι «δεν είναι προσωποληψία παρά τω Θεώ» (Ρωμ. 2/β/11). Όταν όμως οι εκκλησιάρχες ομιλούν και πράττουν ως ανωτέρω, τι θα μπορούσε να περιμένει κανείς από έναν απλό ποδοσφαιριστή; |
ΠΟΔΟΦΑΙΡΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ
Δεν έχουν όμως όλοι οι κληρικοί την “αδυναμία” του κ. Χριστόδουλου. Γράφοντας π.χ. στην εφημερίδα “Εκκλησιαστική Παρέμβαση” (Ιούν. 2004) ο π.Θ.Α.Β. σχολιάζει:
“Πώς αντιλαμβάνονται την Ελλάδα καί την ελληνικότητα όλοι οι νεαροί, κυρίως, πανηγυριστές των ποδοσφαιρικών μας επιτυχιών; Τι είναι γι‘ αυτούς η "Ελλαδάρα του Ρεχάγκελ"; Θα μπορούσαν, άραγε, να πανηγυρίσουν την ήττα μας μαζί με τους αντιπάλους μας, όπως έκαναν μαζί μας οι "αιρετικοί" Πορτογάλοι; (...) Παιχνίδια, άλλωστε, κάναμε· δεν αγωνιζόμασταν για τα όσια και ιερά του έθνους μας, ούτε για την διατήρηση της σωτήριας πίστης μας, ούτε για το αιώνιο νόημα της ζωής μας.”
Σωστός ο παραπάνω προβληματισμός, όμως από ένα όχλο που διψάει για συγκινήσεις, θεάματα και λαοσυνάξεις –όχι σπάνια κάτω από την επήρεια φανατισμού, αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών– άλλοι εκκλησιαστικοί πατέρες φροντίζουν να εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία για την αυτοπροβολή τους. |
ΑΛΛΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΣΤΟΧΙΕΣ...
Ανάμεσα στις πολυάριθμες αστοχίες γύρω από τους Ο.Α. σημειώνουμε μια έκδοση της Ελλ. Ευαγγελικής Εκκλησίας, που έφτασε στα χέρια μας, με τίτλο «Διονύσιος και Δάμαρις». Πρόκειται για την φανταστική “ιστορία” δύο παιδιών της αρχαίας Αθήνας –έφηβων που αγαπιόντουσαν–, και οι οποίοι δήθεν έμαθαν για τον Παύλο και δήθεν πήγαν να τον συναντήσουν και δήθεν «έτσι άρχι[σ]ε η πιο όμορφη ιστορία γι’ αυτήν την πόλη...».
Το εξώφυλλο του φυλλαδίουΘεωρούμε άστοχη την επιλογή του σεναρίου, κυρίως όμως των ονομάτων, που φυσικά δεν έχουν σχέση με τους αληθινούς ήρωες της επίσκεψης του Παύλου στην Αθήνα (Πράξ. 17/ιζ). Επιπλέον, στο έντυπο δεν υπάρχει ούτε μία φορά η λέξη αμαρτία, ούτε μία αναπομπή στην Καινή Διαθήκη, ούτε κάποιο σαφές “χάπι εντ”...
Μια δαπανηρή έγχρωμη έκδοση που ειλικρινά δεν κατανοήσαμε τη σκοπιμότητά της.
(Παρεμπιπτόντως η ιστοσελίδα www.agonas.gr, όπου παραπέμπει το εν λόγω έντυπο, ως τη στιγμή που το τεύχος μας πήγε στο τυπογραφείο ήταν εκτός λειτουργίας.) |