«Τι λοιπόν θέλομεν ειπεί προς ταύτα;»




Η θεία θεραπεία σήμερα

Πόσο λαχταρούσα να έχω τη δύναμη να θεραπεύσω τον φίλο μου. Ήταν ακόμα τόσο νέος και μέχρι πριν λίγο τόσο υγιής· αλλά τώρα πέθαινε παρά την καλύτερη ιατρική φροντίδα και τις προσευχές πολλών Χριστιανών. Ο Θεός τoν είχε χρησιμοποιήσει για να είναι μία πνευματική βοήθεια σε μένα και πολλούς άλλους. Τι τραγωδία! Έμοιαζε τόσο άδικο.

Πολλές φορές έχω σταθεί στο πλάι ασθενών που υπέφεραν από τραυματισμούς ή ασθένεια και επιθυμούσα να μπορούσα να τους κάνω πάλι καλά με ένα θαύμα. Μερικοί άνθρωποι μού λένε ότι οι επιθυμίες μου μπορούν να γίνουν πραγματικότητα μέσω της πίστης, δεδομένου ότι ο Θεός θέλει όλα τα παιδιά του να είναι καλά. Λένε ότι η θεραπεία είναι μέρος της λύτρωσης, και εάν ένας Χριστιανός έχει αρκετή πίστη, η υγεία του μπορεί να αποκατασταθεί.

Όταν ένα άτομο που διακήρυττε πως είχε το δώρο της θεραπείας ήρθε στην πόλη μας, μερικοί άνθρωποι υποστήριξαν ότι βοηθήθηκαν, όμως άλλοι ήταν απογοητευμένοι. Ένας ασθενής μου είπε ότι είχε θεραπευτεί από διάφορα προβλήματα αλλά, δυστυχώς, δε μπόρεσε να πάρει καμία βοήθεια για τη σοβαρότερη αρρώστια του, για την οποία τον παρακολουθούσα. Ωστόσο πιστεύει ότι οι άνθρωποι θεραπεύονται θαυματουργικά σήμερα όπως ακριβώς στα χρόνια του Κυρίου μας και των αποστόλων Του.

Πώς θεράπευε ο Ιησούς;

Έχοντας ως δεδομένο ότι είναι αλήθεια ότι «ο Ιησούς Χριστός είναι ο αυτός χθες και σήμερον, και εις τους αιώνας» (Εβρ. 13/ιγ/8), και δεδομένου ότι ζούμε στην ίδια περίοδο με τους αποστόλους, δεν είναι λογικό να υποτεθεί ότι εκείνο που ο Ιησούς μπορούσε να κάνει τότε, μπορεί να το κάνει ακόμα και σήμερα; Για να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση πρέπει να συγκρίνουμε τις βιβλικές θεραπείες του Κυρίου και των αποστόλων Του με τις σημερινές αξιώσεις θεραπείας. Η Καινή Διαθήκη αναφέρεται σε θεραπείες περισσότερες από 70 φορές. Η θεραπεία καταλαμβάνει μεγάλο μέρος τής δημόσιας δράστης του Κυρίου μας και της δράσης των Αποστόλων. Πώς θεράπευαν εκείνοι; Πώς μπορούν να συγκριθούν τα χαρακτηριστικά εκείνων των θεραπειών με αυτά που συμβαίνουν σήμερα; Ας εξετάσουμε οκτώ σημεία.

1 • Οι ασθένειες που θεραπεύθηκαν από τον Κύριο Ιησού και τους αποστόλους ήταν ανίατες εκείνη την εποχή και ως επί το πλείστον εξακολουθούν να είναι και σήμερα. Ήταν περισσότερο οργανικές παρά λειτουργικές διαταραχές. Ο ασθενής που ανέφερα πιο πάνω αισθάνθηκε ότι τα λειτουργικά του προβλήματα ήταν καλύτερα, αλλά η οργανική ασθένειά του δεν είχε αλλάξει.

Σύμφωνα με τον γιατρό William A. Nolen,[*] οι μολύνσεις, τα καρδιακά επεισόδια, οι χολόλιθοι, οι κήλες, οι καρκίνοι όλων των ειδών, τα σπασμένα κόκαλα, οι συγγενείς παραμορφώσεις και οι πληγές, όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των οργανικών ασθενειών. Υποστηρίζει ότι είναι ασθένειες που δεν μπορούν να θεραπεύσουν οι θεραπευτές, αντίθετα όμως θεραπεύονταν από τον Ιησού και τους αποστόλους, συμπεριλαμβανομένης της τύφλωσης και των ανάπηρων σωμάτων.

2 • Ο Χριστός θεράπευε με μία λέξη ή επαφή. Μερικές φορές εκείνοι που θεραπεύθηκαν δεν ήταν καν παρόντες, όπως ο γιος του ευγενή και ο δούλος του εκατόνταρχου (Ιωάν. 4/δ/46-54, Ματθ. 8/η/5-13). Δεν υπήρξε ανάγκη για θεατρικά καμώματα, όπως συμβαίνει σήμερα.

3 • Ο Ιησούς θεράπευε όλους όσοι ήρθαν σ’ Αυτόν (Λουκ. 4/δ/40, 9/θ/11). Αντίθετα από τους σημερινούς θεραπευτές, ο Ιησούς δεν άφησε μακριές ουρές απογοητευμένων ανθρώπων να επιστρέψουν στο σπίτι με τα δεκανίκια τους. Δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στη Βίβλο που κάποιος ήρθε στον Κύριο για να θεραπευτεί και να έφυγε απογοητευμένος. Ουδέποτε υπήρξαν αποτυχίες λόγω έλλειψης πίστης.

4 • Ο Ιησούς θεράπευε και πιστούς και άπιστους. Θεράπευε τους ανθρώπους που είχαν πίστη όπως επίσης και μερικούς που δεν είχαν. Αν και σε μερικές περιπτώσεις ο Χριστός απέδωσε τη θεραπεία στην πίστη των ανθρώπων (Ματθ. 9/θ/22, Μάρκ. 10/ι/52, Λουκ. 7/ζ/19), η πίστη δεν ήταν προϋπόθεση για τη θεραπεία (Ματθ. 8/η/1,14, 9/θ/32, 12/ιβ/10). Ο Ιησούς αποκατέστησε το κομμένο αυτί του Μάλχου, ενός ατόμου χωρίς πίστη (Λουκ. 22/κβ/50-51). Ο Πέτρος θεράπευσε έναν χωλό ζητιάνο που ζητούσε χρήματα και όχι θεραπεία (Πράξεις 3/γ/18). Ακόμη ο Ιησούς θεράπευσε τον δαιμονισμένο στα Γάδαρα παρά τις διαμαρτυρίες του (Μάρκ. 5/ε/78). Σε μερικά παραδείγματα, οι άρρωστοι άνθρωποι θεραπεύθηκαν μέσω της πίστης άλλων (Μάρκ. 2/β/1-12, Ματθ. 8/η/5-13). Αντίθετα, οι σύγχρονοι θεραπευτές συχνά αποδίδουν τις δικές τους αποτυχίες στην έλλειψη πίστης εκ μέρους των ασθενών οι οποίοι, αν είχαν πίστη, “θα έπρεπε να θεραπευτούν”.

5 • Ο Ιησούς θεράπευε αμέσως και πλήρως. Με τον τρόπο αυτό κατέδειξε τη θεία Του δύναμή. Δεν χρειαζόταν καθόλου χρόνος για θεραπευτικές διαδικασίες. Ο δούλος του εκατόνταρχου θεραπεύθηκε «εν τη ώρα εκείνη» (Ματθ. 8/η/13). Η γυναίκα με το πρόβλημα αιμορραγίας θεραπεύθηκε «ευθύς» (Μάρκ. 5/ε/29). Η πεθερά τού Πέτρου μπορούσε αμέσως να σηκωθεί και να υπηρετήσει τους άλλους (Ματθ. 8/η/1415). Όταν ο χωλός στις Πράξεις 3/γ θεραπεύθηκε, τα πόδια και οι αστράγαλοί του δυνάμωσαν, επιτρέποντάς του να σηκωθεί αμέσως επάνω και συνέχισε να περπατάει και να πηδάει. Οι σημερινοί “θεραπευτές” συχνά λένε στους ανθρώπους ότι θεραπεύτηκαν παρ’ όλο που τα συμπτώματα της αρρώστιας τους δεν έχουν φύγει ακόμη. Αυτό διαφέρει από τις βιβλικές διηγήσεις.

6 • Η Βίβλος δεν καταγράφει ούτε μία υποτροπή ή επανεμφάνιση. Και όμως πολλοί που σήμερα υποστηρίζουν ότι θεραπεύτηκαν από οργανικές ασθένειες έχουν πέσει πάλι θύμα στα ίδια προβλήματα μετά από σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό είναι τόσο συνηθισμένο, ώστε οι θεραπευτές έχουν γίνει αντικείμενο γελοιοποίησης στην ιατρική κοινότητα. Ένας διάσημος θεραπευτής γιάτρεψε υποθετικά πολλούς καρκινοπαθείς, όμως όλοι όσοι είχαν αποδεδειγμένα ανίατο καρκίνο πέθαναν αργότερα από την ίδια ασθένεια.

7 • Ο Ιησούς και οι Απόστολοι ανέστησαν νεκρούς . Αν και υπάρχουν σήμερα φήμες για αναστάσεις νεκρών, καμία δεν έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά.

8 • Ο Ιησούς δεν ήθελε να γνωστοποιούνται τα θαύματα που έκανε (Λουκ. 8/η/56, Ματθ. 9/θ/30, 12/ιβ/16, Μάρκ. 7/ζ/36, 8/η/26). Πόσο διαφορετικό από τη δημοσιότητα και τους θεατρινισμούς που συνοδεύουν τους σημερινούς θεραπευτές. Ο Ιησούς ήρθε για να πεθάνει για μας, «να ζητήση και να σώση το απολωλός» (Λουκ. 19/ιθ/10). Αν και τα θαύματα αποτελούσαν μέρος των διαπιστευτηρίων Του, δεν ήταν ο σκοπός για τον οποίο ήρθε στον κόσμο αλλά για να δοξαστεί ο Θεός και να προσφέρει σωτηρία στις ψυχές μας. Δεν θέλησε τα θαύματά Του να μειώσουν σε τίποτα αυτή την αποστολή.

Γιατί θεράπευε ο Ιησούς;

Γιατί υπάρχουν τέτοιες διαφορές ανάμεσα στις θεραπείες του Κυρίου και των Αποστόλων από τη μία πλευρά, και τα αποκαλούμενα “θαύματα θεραπείας” που ακούμε σήμερα; Η απάντηση γίνεται σαφής όταν καταλάβουμε τον σκοπό των υπερφυσικών σημείων. Αν και ο Κύριος απέδειξε την καλοσύνη και τον οίκτο Του θεραπεύοντας τούς αρρώστους, ο πραγματικός σκοπός για τα θαύματά Του ήταν να αποδειχτεί πως Εκείνος ήταν ο αληθινός Μεσσίας. Τα θαύματά Του έδειξαν τη θεία Του δύναμη.

Μετά από την ανάστασή Του, σύμφωνα με τον συγγραφέα της επιστολής προς Εβραίους, ο Θεός χρησιμοποίησε πάλι τα θαύματα για να επικυρώσει το αποστολικό μήνυμα: «ο Θεός συνεπεμαρτύρει με σημεία και τέρατα, και με διάφορα θαύματα, και με διανομάς του Αγίου Πνεύματος, κατά την θέλησιν αυτού» (Εβρ. 2/β/4). Όταν ο Παύλος έγραψε για τα θαύματα που εκτέλεσε, αναφέρθηκε σε αυτά ως τα «σημεία του αποστόλου» (Β~ Κορ. 12/ιβ/12). Η αποκάλυψη του Θεού σε μας είναι τώρα πλήρης. Μέσω των Γραφών μπορούμε να ξέρουμε ότι τα πράγματα που μαθαίνουμε για τον Ιησού είναι αληθινά και μπορούμε να πιστέψουμε σ’ Αυτόν (Ιωάν. 21/κα/24). Δεν χρειαζόμαστε τίποτα περισσότερο για να επικυρώσουμε το μήνυμα του Θεού.

Η σημαντικότερη θεραπεία

Ο Θεός εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να μπορεί να θεραπεύσει τα σώματα των ανθρώπων με έναν υπερφυσικό τρόπο, και μπορεί να το κάνει αυτό απαντώντας στην προσευχή, αλλά αυτό δεν είναι πια ο κανόνας. Συχνά δεν θεραπεύει ούτε καν εκείνους που θεωρούμε ότι το αξίζουν πραγματικά. Πλήθη ειλικρινών Χριστιανών προσεύχονται για να θεραπευθούν αλλά αυτό δεν γίνεται. Όμως συμβαίνει το αντίθετο με τη θεραπεία των ψυχών μας. Όσοι έρχονται στον Χριστό με συντετριμμένες καρδιές θα σωθούν, και οι ψυχές τους θα θεραπευθούν από τη θανάσιμη ασθένεια της αμαρτίας (Ψαλμ. 41/μα/4, Α~ Πέτρ. 2/β/24). Αυτό είναι το μήνυμα του Θεού για σήμερα μέσα στις Επιστολές.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι Επιστολές δεν αναφέρονται ποτέ στα θαύματα του Ιησού. Στην πραγματικότητα, μετά από την ανάσταση του Χριστού, εκτός από τη Δορκάδα που αναστήθηκε από τους νεκρούς από τον Πέτρο (Πράξ. 9/θ/36-42), δεν διαβάζουμε για κανέναν πιστό που θεραπεύτηκε θαυματουργικά από οποιαδήποτε ασθένεια. Εντούτοις, τουλάχιστον έξι φορές διαβάζουμε για πιστούς που ήταν άρρωστοι. Ο Τιμόθεος, ο Γάιος, και ο ίδιος ο Παύλος υπέφεραν από αρρώστιες. Αν και ο Παύλος είχε χρησιμοποιήσει το δώρο της θεραπείας με έναν δυνατό τρόπο για να επικυρωθεί το μήνυμά του σχετικά με τον αναστημένο Χριστό, χρειάστηκε να αφήσει τον φίλο του Τρόφιμο στην Μίλητο επειδή ήταν άρρωστος (Β~ Τιμ. 4/δ/20).

Η έμφαση του Θεού και ολόκληρης της Βίβλου, δίνεται τώρα στην λύτρωση των ψυχών. Η λύτρωση των σωμάτων μας θα χρειαστεί να περιμένει έως ότου βρεθούμε στην παρουσία του Υιού του Θεού (Ρωμ. 8/η/23). Μέχρι τότε, πρέπει να ενθαρρύνουμε ο ένας τον άλλον στην πίστη, αναγνωρίζοντας ότι «διά πολλών θλίψεων πρέπει να εισέλθωμεν εις την βασιλείαν του Θεού» (Πράξ. 14/ιδ/22).

Περιμένουμε με λαχτάρα την ημέρα όταν «θέλει εξαλείψει ο Θεός παν δάκρυον από των οφθαλμών αυτών, και ο θάνατος δεν θέλει υπάρχει πλέον· ούτε πένθος, ούτε κραυγή, ούτε πόνος δεν θέλουσιν υπάρχει πλέον» (Αποκ. 21/κα/45). Τότε, και μόνο τότε, όλα τα πράγματα θα είναι καλά. Δοξάζουμε τον Θεό για μία τόσο μεγάλη σωτηρία! |


Άρθρο του Theodor Habel, στο περιοδικό «Grace & Truth», Ιούνιος 2003, σελ. 20-23.
Τίτλος πρωτοτύπου: «Divine Healing Today
».

 

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΤΕΥΧΟΥΣ