ellaschr.JPG
 


 

Μ Ε Σ Α   ΚΑΙ   Ε Ξ Ω...

 

Η Ελλαδική Εκκλησία συνήθως κόπτεται ως υπερασπίζουσα τα εθνικά θέματα περισσότερο και από την κυβέρνηση. Όμως στη φωτογραφία, το ηλεκτρονικό δελτίο της Εκκλησίας "Ecclesia Report" της 10-8-01, παρουσιάζει την FYROM ως "Macedonia".

MAKEDONIA
 
Ιδού τι λέει το κείμενο σε μετάφραση: 

"Μια κατασκήνωση για παιδιά και εφήβους από τη δοκιμασμένη εξαιτίας του πολέμου Μακεδονία οργανώθηκε στο Promorsko, στη Βουλγαρία, με πρωτοβουλία του προσωπικού της Θεολογικής Σχολής της Σόφιας. Η κυβέρνηση υποστήριξε την προσπάθεια προσφέροντας δωρεάν μέσα και παιχνίδια. Η τροφή δωρήθηκε από μερικές μεγάλες εκκλησίες στη Σόφια (όχι από τη Σύνοδο). 48 έφηβοι ηλικίας 12-17 ετών έλαβαν φροντίδα από Μακεδόνες και Βούλγαρους θεολόγους".

 
Ως φαίνεται, λοιπόν, ή Ελλαδική Εκκλησία αποφάσισε να χρησιμοποιεί την αρχή της  "διπλής" ονομασίας. Δηλαδή αλλιώς στα ελληνικά και αλλιώς στα ξένα... |
 


 
 

ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΕΣ  ΠΥΡΟΒΑΣΙΕΣ  ΚΑΙ  ΑΛΛΑ  ΤΙΝΑ...

 
Σε ό,τι αφορά τα αναστενάρια που εκτελούνται στη Μακεδονία (Λαγκαδάς κ.λπ.) η αντίθεση της επίσημης εκκλησίας είναι δεδομένη. Βέβαια θα μπορούσε να γίνει σαφέστερη και να συνοδευτεί από έξωση των αναστενάρηδων από την Εκκλησία, αλλά αυτό δεν γίνεται για λόγους ευρύτερης πολιτικής... και αφήνεται να πλανάται στην αντίληψη του λαού η δήθεν "σχέση" της πυροβασίας με τους αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη.

Πριν λίγες ημέρες, εντούτοις, οι τηλεοπτικοί σταθμοί μετέδωσαν εικόνες πυροβασίας που έκαναν Μουσουλμάνοι στο Πακιστάν, εκφράζοντας με τον πρωτότυπο αυτό τρόπο υποστήριξη στην κυβέρνησή τους. Οι άνθρωποι εκείνοι έκαναν ό,τι και οι χριστεπώνυμοι Έλληνες αναστενάρηδες, χωρίς ωστόσο να κρατούν καμιά εικόνα και βέβαια δεν επικαλούνταν κανέναν άγιο.

Κάτι ανάλογο ισχύει και με το φαινόμενο της γλωσσολαλιάς, το οποίο δεν απαντάται μόνο στους Πεντηκοστιανούς ή Χαρισματικούς Χριστιανούς αλλά επίσης σε Μουσουλμάνους και άλλες ειδωλολατρικές θρησκείες. Ακόμη και ανάμεσα στους χριστεπώνυμους κύκλους η γλωσσολαλιά εκδηλώνεται σε ανθρώπους που η διδασκαλία τους είναι ριζικά διαφορετική. Αλλά γεννιέται το ερώτημα πώς είναι δυνατόν να είναι "θείο χάρισμα" η γλωσσολαλιά ανθώπων που άλλοι πιστεύουν στην Αγία Τριάδα, άλλοι πιστεύουν μόνο στον Ιησού και άλλοι προσκυνούν λείψανα κ.λπ. ενώ χαρακτηρίζονται μεταξύ τους ως ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ που δεν θέλουν να έχουν καμία κοινωνία ο ένας με τον άλλον; Είναι δυνατόν να προέρχονται από τον Ουρανό αυτά τα φαινόμενα, όταν οι φορείς τους θεωρούν αλλήλους όργανα του Σατανά;

Αν υπάρχει καμία εξήγηση θα χαιρόμασταν να την μάθουμε. |
 


 
 

ΚΑΙ  ΤΩΡΑ  ΤΙ  ΓΙΑ  ΤΙΣ  ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ;

 
Εκείνοι που παρέσυραν τον Αρχιεπίσκοπο κ. Χριστόδουλο στις γνωστές ανά το πανελλήνιο ακρότητες για το θέμα της αναγραφής ή μη του θρησκεύματος στις ταυτότητες των πολιτών, έχουν πολλούς λόγους να περισκέπτονται και να αναλογίζονται τα λάθη τους.

Καθώς όμως η αναγνώριση των λαθών δεν είναι εύκολη υπόθεση, ο κ. Χριστόδουλος προτίμησε να καλύψει την ήττα με μια "διπλωματική" κίνηση. Σύμφωνα με όσα δημοσίευσε η εφημερίδα "Ορθόδοξος Τύπος" (19-10-01) "Η Εκκλησία `παγώνει' το θέμα των ταυτοτήτων –αλλά μόνο προσωρινά.


 

 

Η ψυχική αναταραχή, που προκλήθηκε από τα γεγονότα στην Αμερική, μας υποχρεώνει να βάλουμε το θέμα στον πάγο (...) Ωστόσο κρατούμε το αίτημα στην τσέπη μας και θα το επαναφέρουμε εν ευθέτω χρόνω. Η κυβέρνηση θα πληρώσει τελικά ακριβά γι' αυτό – αν και δεν επιδιώκουμε κάτι τέτοιο."


Πάντα σύμφωνα με τον "Ο.Τ."  ο κ. Χριστόδουλος πρόσθεσε:

Αν η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσιζε ότι δεν επιτρέπεται η αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, θα αποδεχόμουν την απόφαση.
Ύστερα από τα παραπάνω θα μπορούσαμε άραγε να υποθέσουμε, ότι ο κ. Χριστόδουλος ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά όχι εκείνη της Ελληνικής Κυβέρνησης με τον Πρόεδρο της οποίας θεωρεί τον εαυτό του τουλάχιστον ΙΣΟΒΑΘΜΟ.

Την ίδια ώρα βρίσκεται σε συνεχή πόλεμο με τον Οικουμενικό Πατριάρχη πάλι για τα πρωτεία. Για την ώρα όμως ούτε το ένα ούτε το άλλο έχει καταφέρει και ως φαίνεται στο τέλος θα χάσει και τον πόλεμο... |


 
 

"ΙΕΡΑ ΣΥΝΔΟΝΗ" Ή "ΙΕΡΟ" ΨΕΜΑ;

 
Ο σεβαστός αναγνώστης μας από τη Σύρο, κ. Τ.Φ., Ρωμαιοκαθολικός στο θρήσκευμα, μας έστειλε πολυσέλιδη επιστολή στην οποία αναφέρεται εκτενώς στα κείμενα του προηγούμενου τεύχους για τα "Θρησκευτικά-Χριστιανικά Ψέματα" και ειδικότερα σε ότι αφορά το ζήτημα της "ιεράς" σινδόνης του Τορίνο. Ξεχωρίζουμε το τμήμα στο οποίο γράφει ότι:


 

 

(...) Η Καθολική Εκκλησία βρέθηκε κτήτορας της Σινδόνης χωρίς να το επιδιώξει. Την φυλάγει κρυμμένη στο σκευοφυλάκιο του Ι. Ναού. Δεν προβαίνει σε καμία προπαγάνδα. Δεν οργανώνει ιεροτελεστίες προσκύνησης ούτε μεταφορές από τόπο σε τόπο. Δεν δήλωσε ποτέ επίσημα ή ανεπίσημα ότι η Σινδόνη είναι το σάβανο του Χριστού. Δεν προβαίνει σε δημόσια λατρεία της Σινδόνης όπως για άλλες εικόνες του Χριστού και των Αγίων. Αν κάποτε την εκθέτει χωρίς καμία επισημότητα είναι για να τη δείξει στο κοινό και τους επιστήμονες που το ζητούν. (...)

Ο επίσκοπος του Ajaccio (Κορσική) αρχίζοντας μια μελέτη πάνω στο θέμα, διερωτάται αρχικά: ``Είναι άραγε το λείψανο το πιο έκτακτο απ' όλα τα λείψανα; –Το μοναδικό που αφορά τον Χριστό ως φυσικό πρόσωπο;– είτε μια εξαίσια επιτυχία του δαιμόνιου ενός παραχαράκτου;''

Οι παραπάνω πληροφορίες αναμφίβολα είναι χρήσιμες για καθέναν που θέλει να είναι σωστά ενημερωμένος και για τούτο ευχαριστούμε τον αγαπητό αναγνώστη. Πολλά ακόμη μπορεί να μάθει κανείς ερευνώντας στους σχετικούς τόπους στο διαδίκτυο.

Πράγματι η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δεν εκθέτει συχνά τη Σινδόνη, γεγονός που από μόνο του κάτι έχει να πει. Επίσης είναι αλήθεια ότι η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία έδωσε τη δυνατότητα σε επιστήμονες να ελέγξουν την ηλικία κ.λπ. της Σινδόνης, αν και τα συμπεράσματα δεν υπήρξαν μέχρι στιγμής ομόφωνα.

Και επίσης είναι γεγονός ότι η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ερεύνησε πρόσφατα την ηλικία ενός άλλου λειψάνου, που αποδίδεται στον ευαγγελιστή Λουκά. Άραγε θα έκανε το ίδιο και η Ελλαδική Εκκλησία για τα διάφορα λείψανα και κειμήλια που φυλάγονται στα διάφορα μοναστήρια και προσκυνούνται από τους πιστούς; Θα το ευχόμασταν! |
 


 
 

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΛΕΙΨΑΝΩΝ

 
Με εγκύκλιο που έκδωσε πρόσφατα ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος απαγόρευσε τη μεταφορά λειψάνων και εικόνων σε ναούς για δημόσιο προσκύνημα. Μεταξύ άλλων γράφει στην εγκύκλιό του ο κ. Νικόλαος:


 

 

Επειδή τον τελευταίον καιρόν έχει γίνει της `μόδας' να μεταφέρονται και να περιφέρονται από πόλεως εις πόλιν και από ενορίας εις ενορίαν ιστορικαί και θαυματουργαί Ιεραί εικόνες και χαριτόβρυτα άγια λείψανα προς αγιασμόν των πιστών και επειδή η μεταφορά αυτή δεν έχει όπως παλαιά τον ιερόν χαρακτήρα της τιμής του λαού προς τα εν λόγω ιερά κειμήλια και του αγιασμού εξ αυτών, αλλά προς συγκέντρωσιν χρημάτων, διά ιερούς κατά τα άλλα σκοπούς, ήχθημεν εις την απόφασιν να αναστείλωμεν πάσαν μεταφοράν ιερών εικόνων και λειψάνων από Ιεράς Μονάς και Ενορίας, με σκοπόν και μόνον την περιφρούρησιν της Ιερότητος της ευλαβείας και περιστολήν μειωτικών διά την Εκκλησίαν σχολίων και επικρίσεων. (...)


Η επιστροφή στον σκοταδισμό του μεσαίωνα που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό ανάμεσα στο λαό μας, τον οποίο δεόντως εκμεταλλεύονται επιτήδεια πρόσωπα ακόμη και με ύποπτους σκοπούς, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αφήσει ασυγκίνητη την Εκκλησία.

Δεν είναι δυνατόν κάθε τόσο να παρουσιάζονται στις τηλεοράσεις εικόνες που "μάτωσαν" ή "δάκρυσαν" ή φαινόμενα όπως το κοριτσάκι που δήθεν είχε αποκάλυψη για θαμμένη εικόνα στην παραλία στο Καινούργιο Φθιώτιδος, και η Εκκλησία να μην παίρνει επίσημη θέση. |

(Όλες οι υπογραμμίσεις του "Τ")

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΤΕΥΧΟΥΣ